Niclas Welander, vem sjutton är det?

Jag ska på ett kortfattat och enkelt sätt försöka förklara rubriken i texten nedan.

Först och främst ska det bli riktigt kul att få dela med mig av mina erfarenheter som triathletmotionär och hur jag lever mitt liv. Jag kommer att dela med mig av mina egna erfarenheter, lite tips på hur man kan få in så mycket träning som möjligt i en annars pressad vardag.

Detta första inlägg kommer att dra väldigt kort om min bakgrund och vad som är på gång.
Inläggen framöver kommer att handla om vardagen, träning, tävling, jobb etc. Precis vad bloggen heter. Hur får man ihop allt med familj, arbete och träning. Den mixen kan många gånger vara svår. Grundregeln säger jag är prioritering. Mer om detta längre fram.

Nu till mig då, lite ego får man vara, i alla fall i första inlägget. Det som absolut enklast beskriver mig och min bakgrund är bilden nedan

Fet_Triathlet
Vänster bild är från 2003 och höger från 2017

Jag ”vaknade” 2003 och insåg att jag inte skulle kunna leva vidare som jag gjorde. Inte om jag ville just, leva vidare och alternativet är ju klart sämre tycker jag.
Vägen från 2003 fram till idag har varit en bergochdalbana som äntligen har blivit stabil.

Från Fet till Triathlet är ett kul uttryck som jag använder rätt så ofta. Höger bild visar mig
på IRONMAN® 70.3 i Jönköping den 9 juli 2017. Bilden till vänster har jag som referens och jag tittar ofta på den. Inte en gång till. Nehej du, det ska inte hända. Ok, nog med bankande på bröstet nu. Även om jag älskar att synas och höras så har även jag en gräns.

Som sagt, det blir inte så mycket tips och idéer i detta första inlägg, men det kommer framöver. Jag lovar. Nyckelordet är dock som jag skrev ovan. Prioritering. Utan den funkar ingenting. Det gäller inte bara träningen utan hela livet. Ibland måste man välja bort en sak för att få in en annan, men planerar du rätt så blir det färre saker som faller bort fast du lägger till en ny.

T.ex. så tränar jag så ofta jag kan på morgonen. Då prioriterar jag bort kaffet och  frukosten (tar det i bilen  till jobbet i stället). Det ger mig tid att springa en runda eller simma. Detta vet jag inte passar alla då man kanske behöver vara lite morgonpigg också, men tror mig, man vänjer sig fort. Min familj virrar lite lätt på huvudet, men de är oerhört förstående och fina människor. Det ger mig dessutom en extra kick att träna på fastande mage. Känslan av att vara lätt och stark blir mycket mer framträdande då. Det känns rent på nåt sätt.

Jag önskar er alla en fantastisk start på veckan. Min har börjat på bästa tänkbara sätt.

Må gott så hörs vi snart.

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras